خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/13 - 15:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

جمهوری اسلامی از گسترش روابط با امارات استقبال می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران از گسترش هرگونه روابط سیاسی،اقتصادی و تجاری با امارات استقبال می کند.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اعزام هیئت دیپلماتیک اماراتی به تهران، گفت: به طور کلی هرگونه ارتباط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه یه ویژه حوزه خلیج فارس کار پسندیده، درست و منطقی است.  



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بر اساس سیاست های کلی خارجی اولویت گسترش روابط با همسایگان است و این رفت و آمد ها در قالب های مختلف می تواند زمینه ساز گسترش روابط با کشور های همسایه باشد.



وی افزود: در حالی که با کشورهای جنوبی خلیج فارس اختلاف نظر داریم اما این موضوع مانع از گسترش روابط کشورمان با آن ها نخواهد بود و امارات به عنوان کشوری که در همسایگی ایران حضور دارد، دارای اشتراکات تجاری،گردشگری،اقتصادی،ارتباطات و فرهنگی با ایران است.



نوش آبادی بیان کرد: با معرفی جاذبه گردشگری ایران در امارات، شاهد حضور اتباع این کشور خواهیم بود و دو کشور با یکدیگر تبادل توریست خواهند داشت.



وی ابراز کرد: موقعیت تجاری و گردشگری امارات نسبت به جمهوری اسلامی ممتاز است اما به دلیل سیاست های غلط و به دلیل بی توجهی مدیران گذشته صنعت گردشگری کشورمان نسبت به کشور های دیگر عقب مانده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مسئولان اماراتی این کشور را به عنوان یک کشور کویری آباد کردند و مسافران آن گردشگران خارجی هستند اما ایران به عنوان کشوری دارای اقلیم متنوع و ارزشمند در این حوزه عقب مانده است.



وی اظهار کرد: این موضوع نشان می دهد که متاسفانه در حوزه گردشگری و جذب تروریست بد عمل کردیم، در عین حال ایران با امارات در حوزه های سیاسی و تجاری می تواند بیش از این کار کند و با یکدیگر ارتباط داشته باشیم.    



نوش آبادی تاکید کرد: اختلاف سیاسی نباید تاثیر گذار در روابط دو کشور باشد تا رفت و آمدها بتواند سایر مشکلات را از بین ببرد.



وی یاد آور شد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش هرگونه روابط سیاسی،اقتصادی و تجاری با همسایگان استقبال می کند و این موضوع در اولویت ها سیاست خارجی خود قرار داده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 332705
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار